Může nám design školy pomoci realizovat novou vizi vzdělávání, která vybaví mladé lidi na život v rychle se měnícím světě? Toto je velká otázka v srdci Planning Learning Spaces, nového průvodce pro kohokoli, kdo se podílí na plánování a navrhování učebních prostor.
Murray Hudson a Terry White spojili pedagogy a inovativní školní architekty, aby shromáždili své společné zkušenosti a inspirovali design inteligentnějších učebních prostorů.
Autoři vyzývají čtenáře, aby zpochybňovali běžné předpoklady o tom, jak by školy měly vypadat a jak by se měly děti vzdělávat:
Proč se tolik škol změnilo relativně málo za více než století?
Jakou podobu by měla mít školní knihovna v internetovém době?
Opravdu musí být učebny čtvercové?
Kniha se také zabývá životně důležitými prvky designu výukových prostor, jako je správné osvětlení, topení a akustika, a zkoumá klíčovou roli nábytku, příslušenství a vybavení.
Díky příspěvkům předních profesionálů z celého světa, včetně Hermana Hertzbergera a Sira Ken Robinsona, je plánování učení neocenitelným zdrojem pro architekty, designéry interiérů a pedagogy, kteří doufají, že jejich projekt přinese skutečný rozdíl.
Důrazně doporučujeme čtení pro kohokoli, kdo se podílí na procesu výstavby nebo obnovy vzdělávacího prostoru.
Chvála za plánování vzdělávacích prostor:
"Vítání a včasné doplnění tématu návrhu školy v době velké změny." - Profesor Alan Jones, prezident Královského institutu britských architektů
„Komplexní, ale také velmi praktický přístup.“ - Andreas Schleicher, ředitelka ředitelství pro vzdělávání a dovednosti v Paříži, Francie
„Tuto knihu si musí přečíst každá komunita, která buduje novou školu.“ - Michael B. Horn, Institut pro narušující inovace Claytona Christensena v Bostonu v USA
„Staví most od jednoduchých k výjimečným… zaplaveným příležitostem a inspirací.“ - Profesor Stephen Heppell, předseda profesního inovace na Universidad Camilo Jose Cela v Madridu ve Španělsku
Publikaci si můžete objednat zde nebo zakoupit v kamenném obchodě na Kounicové 67, Brno.