Autor v knize identifikuje dva základní způsoby reguleca prostoru: regulaci vnitřní, tedy intersubjektivní a zpravidla nepsanou, a regulaci vnější, vykonávanou prostřednicvím formální sociální kontroly. Působení těchto dvou forem ukazuje na příkladech veřejného prostoru, který vzniká v centrech moderních měst, a nákupních center, která v posledních dvaceti letech radikálně proměnila zbůsob, jakým v našich městech trávíme čas.
- Jak je vlastně veřejný prostor možný? Jak je možné, že se na ulicích měst setkávají navzájem neznámí lidé a rutinně si důvěřují?
- Co a proč ohrožuje současný veřejný prostor? Proč mluvíme o úpadku veřejného prostoru?
- Jakým způsobem nákupní centra vytvářejí „nový veřejný prostor" a čím nás do něj lákají?
- Jsou nákupní centra budoucností našich měst?
Publikaci si můžete objednat zde nebo zakoupit v kamenném obchodě na Kounicové 67, Brno.